هشت مشخصه بصیرت مشتری برای توسعه برندینگ چیست ؟

هشت مشخصه بصیرت مشتری برای توسعه برندینگ چیست؟

هشت مشخصه بصیرت مشتری برای توسعه برندینگ چیست؟

شناخت بصیرت واقعی مشتری ، کمک زیادی به طراحی استراتژی ، سیاست گذاری های توسعه برندینگ ، تخصیص منابع ، مدیریت عملکرد و خدمات بازار و تغییر رفتار مشتری خواهد نمود .
امروزه ، در سیستم های مدرن ارتباط با مشتری ، مدیریت طبقه بندی خدمات و کالاها با نگاه به بصیرت و آگاهی درونی مشتری ، به امرخطیری تبدیل شده است و به این منظور لازم است تا کاملا به نیازها ، تفکر و احساس مشتری پی برد. این امر میبایست در کل مراحل زنجیره تولید و عرضه و فروش و پس از فروش لحاظ گردد. به این منظور لازم است بصیرت و تمایلات قلبی مشتری بخوبی شناخته شده و در ابعاد مختلف استراتژی توسعه برند لحاظ گردد.
بررسی بصیرت مشتریدر کنار ، ارزیابی اثر عوامل مختلف بر رفتار مشتری است که کمک میکند درک شود چه عاملی در کسب و کار بر رفتار مشتریان موثر است و همچنین کمک میکند تا رفتار اینده مشتری را با مدل سازی و بر اساس اطلاعات گذشته ، در شرایط مختلف پیش بینی کنیم.
تمایلات قلبی و بصیرت مشتری چیست ؟
تمایلات قلبی مشتری شامل حقایق عمیق در مورد مشتری است که شامل باور ها ، تجارب ، رفتار ها ، نیازها و مطلوبیت های مرتبط با وظائف و یا موضوعمورد نظر در حلقه مشتریان هدف است.
( customer insight) بصیرت مشتری به بیان دیگر عبارتست از شناخت غیر مشهود در باره مشتری شما که اگر رعایت شود و بر آن اساس عمل شود ، موفقیت زیادی را برای تغییر رفتار مشتری بدست خواهد داد .
هدف اصلی از شناخت بصیرت و آگاهی درونی مشتری ، آن است که بفهمیم چرا یک مشتری به یک برند ، توجه خاص میکند ؟ و اینکه چه تفکر ، انگیزه ، حالت ، عادت ، اشتیاق و احساسی در پشت این ترجیحات وجود دارد ؟ در طراحی برند لازم است یک تلاقی در بین علائق مشتری و خصوصیات برند ایجاد گردد و هرچه این اشتراکات با بصیرت مشتریان عمیق تر و بیشتر گردد ، میتوان موفقیت بیشتر برند را انتظار داشت.

هشت مشخصه بصیرت مشتری برای توسعه برندینگ چیست ؟

یک – طبقه بندی و دسته بندی بصیرت و تمایلات قلبی مشتری ، بیشتر به این مسئله می پردازند که مردم چگونه حس میکنند تا اینکه چگونه فکر میکنند… .البته شناخت احساس انسانها بسیا مشکل تر از شناخت تفکر آنها ست. نکته مهم آن است که بصیرت مشتری روشن و آشکار نیست و معمولا از یک منبع اطلاعات سرچشمه نمیگیرد ، همچنین این شناخت ها ، تنها از تجزیه و تحلیل یک منبع تحقیقاتی و یا تنها از آنالیز شرایط بدست نمی آیند. بلکه لازم است تا شواهد مختلف گل چین شده و با یکدیگر ادغام شوند.
احساسات ، عموما از نیاز های درونی و عمیق انسانها سرچشمه میگیرند اما مردم کمتر با صراحت ، احساسشان را بیان میکنند مثلا مردم میخواهند دوست داشته شوند ، یا امنیت داشته باشند ، یا باهوش و یا ماجراجو باشند ، اما اغلب آن را بیان نمیکنند.به همین دلیل زمانی که شما بر اساس احساس انسانها ، برندینگ میکنید ، برند شما ارتباط عمیق تری با مخاطب برقرار میکند و برندی خواهید شد که آنها عمیقا دوستش دارند و نه اینکه صرفا آنرا میخرند
دو- دسته بندی تمایلات قلبی و بصیرت مشتری ، بیشتر در رابطه با اهداف و مشتریان هدف صحبت میکند تا محصول یا خدمات
سه – دسته بندی بصیرت مشتری ، بیشتر به دسته بندی تمایلات می پردازد تا به برند ها ، به همین منظور گوگل روی آسانترین و قویترین موتور جستجو برندینگ میکند و شرکت حمل و نقل فدکس روی قابلیت اعتماد به سرویس خدمات خود تاکید دارد و برندینگ میکند .امروزه بسیاری از برندهای معتبر ، بر روی تمایلات و بصیرت دسته بندی شده شکل میگیرند.
چهار -. هدف از شناخت و دسته بندی بصیرت و تمایلات قلبی و درونی مشتری، صرفا آگاهی از نکات جالب توجه نیست بلکه هدف آن توسعه و ایجاد برند است . لذا ، شناخت بصیرت واقعی مشتری ، فقط چیزی نیست که بهتر است بدانید ، بلکه میبایست این شناخت ، شرکت ها را به چالش فعالیت در مسیر های نو وارد کند. برندها طراحی و مدیریت میشوند تا به مردم احساسی را منتقل کنند ، برای مثال ، برند هائی که خود را بر مبنای ایجاد احساس یک زندگی ایده آل تنظیم میکنند ، اغلب قوی ترین برند ها هستند. با شناخت و دسته بندی بصیرت مشتری ، در نهایت لازم وارد عمل شوید و ببینید چگونه میتوانید مشتریان کلیدی را تحت تاثیر قرار دهید.
.پنج- تمایلات قلبی و بصیرت مشتری ، عموما ماندگار هستند و اغلب به این امر توجه دارند که چه چیزی بادوام و همیشگی است و نه اینکه صرفا جدید است .
شش- بصیرت و تمایلات درونی مشتری میبایست ایده ها و افکار جدید را بر انگیزد و نه افکار کهنه را
هفت – یک بصیرت مشتری واقعی میبایست عملا با ارائه اطلاعات و تحقیقات قابل اثبات باشد و صرفا یک فرضیه تئوریکی که قابل آزمون عملی نیست ، نباشد
هشت – بصیرت مشتری باید انقدر قوی باشد که هنگامی که بر اساس انها عمل میشود مشتری راغب شود تا رفتارش را عوض کند
چگونه به منظور ایجاد و توسعه برندینگ ، به بصیرت مشتریان آگاهی یابیم؟
به این منظور لازم است تحقیقات لازم انجام شده و انگیزه ها و رفتار مشتریان به روش های مختلف بخوبی مطالعه و بررسی گردد و تلاش شود حرف دل مشتریان شنیده شود. بعلاوه ، انالیز فروش ، کمک میکند تا رابطه محصول / خدمات بهتر درک شود و اینکه بهترین ترکیب محصول/ خدمات به نظر عموم چیست ؟
کیفیت اطلاعات نیز مهم است و اغلب اطلاعات زیادی گردآوری میشود که ممکن است کارائی لازم را برای این منظور نداشته باشند.
لازم است ، در عمل ، کیفیت و قیمت معرفی کالا و خدمات و نوع رقابت ، ثبات برنامه های توسعه برند و ارزشهای ارائه شده به مشتری ، هماهنگ بوده و با طبقه بندی بصیرت مشتری متناسب باشند تا مشتری قلبا به برند علاقه مند شده و به آن اطمینان داشته باشد.
برای آگاهی از بصیرت مشتری ، لازم است کلیه کانالهای فروش حقیقی و مجازی به مشتری را تحلیل کرده و به ایجاد و توسعه پایگاه داده ها و گردآوری اطلاعات ارزشمند و با کیفیت از مشتریان اقدام نمود. خصوصا با توجه به اینکه از کانالهای مجازی امکان ارتباط دو طرفه با مشتری فراهم است و امروزه مشریان انتظار دارند تا با هریک ، بصورت مستقیم و بعنوان یک مشتری خاص ارتباط برقرار گردد، دستیابی به نظرات و بصیرت مشتریان امکان پذیرتر است.
در خاتمه لازم است به این نکته اشاره شود که وجود تیم خبره ای که با استفاده از اطلاعات ، به شناخت بصیرت مشتری دست یابد بسیار اهمیت دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *